lørdag 29. juni 2013

Forna da'r ....

Er jeg blitt en antikvitet?

Vi tok med barnebarnet på et arrangement hvor bl. a. ting fra "forna da'r" - m.a.o. antikviteter - skulle vises frem for dagens barn. Det var alt fra bilder, aviser, elementer fra skole og interiør, biler, gårdsdyr og mat. Det hadde gledet oss og det til tross for regnværet, var det en interessant dag - både for voksne og barn!

Etter å ha kjøpt lodd på tombola - uten å vinne (akkurat som i gamle dager!) og spist flusst med vafler med jordbærsyltetøy, entret vi skole-utstillingen. Jeg ble litt overrassket da flere av bøkene var de samme som jeg hadde på barneskolen! Hmmmmm .... Skumle ting fra biologi-timen var også tatt frem fra de glemte gjemmer og info-plansjer for de som burde vite bedre!

Noen som kjenner seg igjen?


Tavlen er vel den eneste praktiske tingen som har
overvunnet den teknologiske utviklingen...

Denne skolesekken så kjent ut!

Denne har jeg i mange år hørt 9-timen fra! :)





Vi var på brukthandel her om dagen, og falt for denne gamle vasen fra Kråkerøy Keramikk!
Da jeg kom hjem forleden, hadde patriarken fyllt den med hvite Pioner! 
Lekkert ikke sant!?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar