torsdag 14. mai 2009

F R I M E R K E H A G E N


Så er det nesten sommerlig i været og barna ruller forbi i kortbukser på skateboardene sine. Etter flere uker med sol, kom det litt regn igår og idag, og da benyttet vi anledningen til å plante til Frimerkehagen vår, som måler 1,5 x 1,8 m. :0)

Min kjære var snill og hjalp meg med å legge kantsten slik at vi kan gå ut denne veien og handle ferskt brød i week-enden og sitte på trapp og nyte formiddagssolen med ferskt brød og varm kaffe.

Klar... ferdig ... plant!!!



Jeg lar lappene stå på slik at jeg kan lage en liten plan og få notert ned de riktige navnene og ikke minst høydene!! :)


Vi har plantet følgende planter i hagen og gleder oss til å se de komme opp og blomstre i god takt etter hverandre. Først ut er Syrinen "Andenken an Ludwig Späth" - den blomstrer om noen dager. Så kommer nok Salvien for fullt - den er allerede på nippet til å blomstre. Malurten blomstrer ubetydelig, men er vakker med sine grågrønne tuer og innimellom kommer Nora Barlow Akeleier.

Pionene fikk vi av Knut Auke i Asker. De var fra hans bestefars tid, og ble plantet rundt 1905. Spennende å se hvordan de blir - røttene var kraftige som en mannsarm! Utover dette er det satt ned masse knoller av Dahlia/Georginer, flere Stokkroser i sort og sart rosa samt Riddersporer i to blåfarger. I tillegg har min favorittrose, Albarosen "Felicité Parmentiér" fått plass og skal få lov til å fortrylle alle som går forbi med sin nydelige duft! Rosen som allerede er langt oppover veggen stod her fra før og heter Sympathie - dyprød og blomstringsvillig! JEG GLEDER MEG!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar