fredag 7. januar 2011

Sne - Snow - Neige

Vi kan vel ikke forvente noe annet .... det er januar og masser av sne! Torsdag våknet vi opp til et forrykende snevær og kl. 06:30 tok jeg dette bildet ut fra kontorvinduet .... det var kommet 40 cm ila ettermiddagen og natten!


Sneværet fortok seg og vi måkte iherdig for å komme tilbake til normalen. ... men hvor lenge var Adam i Paradis??? Idag tidlig våknet vi til samme været, og på forsiden av avisen sto det at enkelte steder skulle det dale ned opptil 60 cm sne i løpet av helgen .... det så faktisk ut som om det skulle være her! Min kjære betemte seg for å krabbe opp på taket og fjerne sneen der. Det var mange kubikk som skulle ned! Vi dro til byen for å kjøpe sne-skuffe, men det var utsolgt over hele byen! Jeg så noen på Coop onsdag, men da vi kom opp dit hadde en kunde akkurat overtalt personalet om å få kjøpe utstillingsmodellen! Typisk .... noen minutter for sent! Beholdningen var revet vekk!

Vi fikk dog fatt i en mini-skyffel, som fungerte bra bak huset og den ble innviet umiddelbart:


Snemåkingsøkten ble belønnet med nybakte rundstykker med egg & tomat og kakao!
Passe mat etter en snø-runde! :0)


For de som kryper sammen foran peisen inne - på slike dager - kan jeg på det varmeste anbefale en bok, over to bind, som er skrevet på basis av Napoleon Bonapartes første (og sannsynligvis eneste) kjærlighet's dagbok. Hun ble forlovet med Napoleon før han dro ut i verden og gjorde "success", og figurerte i hans liv fra start til slutt, selv om hun ikke endte opp som hans viv. En fascinerende måte å oppfriske historie-lærdom på, samtidig som boken er fengende og interessant! Boken er skrevet i "jeg-form"! Anbefales på det varmeste!!! Jeg lånte begge bindene på biblioteket. Merk bare at den er vanskelig å legge fra seg og kan gå på bekostning av mye nødvendig arbeid i huset .... strykehaugen her er blitt triplet siden jeg startet å lese første bind! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar