mandag 7. januar 2013

Hva innbiller de seg egentlig??



Godt nytt år til alle! Jeg håper kalkunen smakte!!!

Ovenstående har snart ligget en uke og modnet! Årsaken er at jeg plutselig ikke hadde noe å skrive om .... kan det være det som kalles skrivesperre? Ja, ja ... samme det .... bedre det enn gangsperre!!!

Jeg skulle ønske at det fantes visse sperrer som var obligatoriske, uansett nasjonalitet! Jeg skulle selvfølgelig ha følt meg beæret, spennende og attråverdig da jeg mottok denne litt mystiske meldingen fra en hemmelig beundrer:

Fra:     Schule, Paul R
Emne:     Compliments av sesongen!
Dato:     5. januar 2013 20:58:14 GMT+01:00
Til:     undisclosed-recipients:;

"Compliments av sesongen!
Jeg er George Daniels, en bankmand og meritsystem programmør (HSBC bank).
Jeg så din e-mail-adresse, mens du browser gennem banken DTC Screen på mit kontor
i går så jeg besluttede at bruge denne meget chance for at kende dig. jeg mener vi
skal bruge enhver lejlighed til at kende hinanden bedre. Men jeg kontakter dig for
indlysende årsag, som du vil forstå.
Jeg sender denne mail bare for at vide, om denne e-mail adresse er OK,
svar mig tilbage, så jeg vil sende flere detaljer til dig.
Jeg har en meget vigtig ting at diskutere med dig, jeg ser frem til
at modtage dit svar på gdsgeorgedan@aol.com. Hav en dejlig dag.
George Daniels"

Duverden tenkte jeg umiddelbart, kanskje det er derfor jeg har følt meg så "stusselig" de siste dagene ... fordi mitt "alter ego" har vært på besøk i HSBC Bank i London??? Hmmmmmm .... lurer på hva hun gjorde der? Håper for guds skyld hun ikke har fått et lysene innfall og lånt penger til å kjøpe de siste støvlettene fra DG eller sko fra MJ... Det kan jo fort bli dyrt... et lite besøk innom Christies eller Gray's kunne hun sikkert også funnet på å gjennomføre på strak arm ... Jeg kjenner henne!!! ... og alt dette mens jeg her hjemme bare blir mer og mer sylta!! Livet er urettferdig!



Men kanskje det ligger noe spennende der for meg også? Jeg ser for meg følgende telefonsamtale:

- Ring, ring

- Dette er en automatisk tjeneste. Samtalen kan bli tatt opp av vårt kvalitetssikringsteam, hvis du ikke ønsker dette, kan du si i fra til til din velgjører som vi veldig snart vil sette deg i kontakt med.

- Ring, ring

- "Hei, kan jeg hjelpe deg med noe?" spurte en tynn pikestemme. Altså ikke denne mystiske George som hadde helt konkret behov for å komme i kontakt og bli bedre kjent med eksakt meg! MOI!!! OMG!!!! ...

- Ja, hei! Jeg bare lurte på om du kunne fortelle meg hva som gjør at han George ønsker å kontakte meg om noe innlysende?

- Nå ble jeg litt usikker ... hva er innlysende?

- George, - han mener det er innlysende grunner til at vi må være i kontakt og nå lurer jeg på hvorfor.

- Hva har George sagt da?

- Nei, det er jo nettop det - han har ikke sagt noenting og jeg lurer på hvordan dere kjenner til meg og min e-mail?!!.  Jeg har jo tatt kontakt med dere, slik dere ba meg om!

- Ja, ha, ja.  Nei det vet jeg ikke!

- Men han sier at jeg har vært i banken hos dere igår, hvilket jeg ikke har ... siden jeg lå dønn forkjølet hjemme på sofaen!!! Hvem er denne George da og hvilke overnaturlige evner besitter han egentlig?

- Jeg kjenner ingen George jeg, men har du lyst til å bli med på en spennende safari i regnskogen i Angola? Du kan få riktig gode rabatter og kanskje du møter George der! :) Siden du er vår kunde nr. 1 skal du få 30% rabatt! Er du interessert?

- Hvor mye vil det koste da? (man vise seg positiv til nye utfordringer...)

- Vi vil gjerne vise at vi setter pris på våre kunder, og har bestemt oss for at du skal få oppholdet gratis, mot at du betaler reisen med Visa her og nå! Kjempebillig for deg altså!  Bare send oss ditt passnr., ditt personnr. og ditt Visakortnr. så fikser vi resten. Vil du reise om våren, sommeren eller høsten?

- ???? Jeg vil ikke reise noen steder! Jeg vil ikke møte denne George slik at han kan lære meg bedre å kjenne!!!! Forstår jeg det rette at han finnes i regnskogsjungelen i Angola??

- Ja, er du interessert?

- Nei takk!!! Jeg har en god mann her hjemme som tar godt vare på meg og jeg har ikke behov for noensomhelst kontakt med din Tarzan!!!

- Nei, det var jo synd da! ....  Heller ikke hvis jeg forteller deg at George er gamle doktor Mgobes arving - etter at doktoren falt ned i et fly sammen med kona, de 3 døtrene, 14 fettere og 5 sønner, og George nå sitter på Angolas største formue og han hans største ønske er å dele den med deg!! Er det ikke fantastisk???!!!  Det eneste du trenger å gjøre er å møte ham i Geneve og han er villig til å dele sin arv med deg 50/50 hvis du setter inn hele beløpet på din konto!! Er det ikke fantastisk!

- Tror du virkelig at jeg er så naiv, dum og enfoldig??? Jeg ber deg sende følgende melding til George fra meg: "Du kan ta dine påståtte millioner Dollar og bruke de på bedre prosjekter enn det du har klart å tenke ut så langt med den mikroskopiske hjernen din!!" - "Er han en tidligere reiseleder fra Ving som har falt av i farta, eller hva????" Jeg ber om at dere hjelper ham med å brette underleppen over hodet og kommanderer ham til å svelge!!"

Tenk, bare tenk hvilken fryd det måtte vært å få satt alle idiotene på plass som sender slike henvendelser ukentlig!!! Hva innbiller de seg egentlig??? ... at hele norges kvinnelige befolkning har hjerne på størrelse med en ert???

Jeg er krenket, men for de som har større andel eventyrlyst enn sunn fornuft,  - her kan dere glede der jenter!!! Fascinerende eeey????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar