onsdag 3. februar 2010

Global oppvarming????

Her i sydnorge daler sneen ned. Jeg skulle egentlig starte dagen med litt trening, men hvem trenger det, ... når det faller bortimot 50 cm sne i løpet av en natt. Min kjære måtte tidlig avgårde på jobb, så jeg nøt morgenen med snemåken og frisk luft. Jeg er glad i å måke sne, og siden våre naboer er gamle, tok jeg likegodt og "spadde de frem igjen" også. Måkebilen hadde jo sørget for å legge igjen 3 tonn med tung sne rett foran deres dør!!!


Av og til skal jeg innrømme at jeg skammer meg over å klage over all sneen. Dette er vel ikke noe nytt! Vi bor jo faktisk i Norge. Jeg tror at all klagingen kommer av at vi er så vant til å trippe rundt i sydligere strøk og befinner oss så vel der, at vi på en måte legger igjen mye av sjelen vår der! Anderledes var det i gamle dager, da de norske vintrene "var som de var", og ikke ble sammenlignet med andre lands vintre! Her er noen smakebiter fra denne morgenen rett utenfor våre vinduer:


Ovenstående tatt i betraktning er det kanskje bedre å tenke seg inn i en Ferdinandsk tilværelse:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar