søndag 13. mars 2011

Kreativitet og skapelsestrang

Kunst gjennom århundrene ....

 

Når jeg ser så mye ødeleggelse fra Japan er det akkurat som om skapelsestrangen forsøker å overkompensere! Jeg merker at jeg har lyst til å lese og skrive om kunst og historie .... Well, nå er jeg ikke akkurat noen kunsthistoriker, så jeg har heller samlet noen bilder fra mitt fotoarkiv og håper de kan glede den som leser! Det er mye forskjellig som foregår i en menneskehjerne, men trangen til å skape, tror jeg vi alle har. Den eldste skulpturen her er fra Forum Romanum, hvor den gamle romerske sivilisasjonen utviklet seg og den nyeste er den kroppsdelen som kvinner etter sigende bruker mye oftere enn menn...... Så ... der var dagens quiz! ;)






 


Jeg håper verdenssamfunnet klarer å hjelpe Japan på fote igjen! Det hele virker utrolig trøstesløst akkurat nå! Mot naturkreftene har nok mennesker og menneskeskapte elementer lite de skulle ha sagt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar