tirsdag 25. september 2012

Tanker bak rattet .....

Det er rart hvordan tankene begynner å flyte når man ligger på hjul i jevn fart og siger gjennom landskapet. På vei opp til min kjære mor var det flott vær og høstfargene hadde begynt å gjøre seg gjeldende. Idag, når jeg kjørte hjem var det gått og trist, men stemningen ute var minst like flott, hvis ikke enda tydeligere. Pent vær får opp adrenalinet - det er jeg overbevist om! Jeg kom over så mange vakre steder underveis at et sted måtte jeg bare løpe ut av bilen og idet jeg hadde parkert sikkert på siden av veien og styrter ut (selvfølgelig etter å ha sett meg både til høyre og venstre) smeller jeg døren igjen og "sprak" & "knas" ... der gikk øreproppene til telefonen gitt - rett i døren! Det må ha vært en mening med det, siden den lille lyd-kladasen tar ca. 4% av den lange ledningen og akkurat den ble smadret! .... jeg får skylde på det fine været, høyt adrenalinnivå og stress..... !?!?

Det er akkurat som om man blir mindre stresset av å kjøre i regnvær. Da er det ingen hast liksom, og jeg merker at jeg tar meg bedre tid. Av en eller annen grunn la jeg idag merke til at stedsnavn underveis var godt merket og at det skifter ofte, og av og til kan man ta seg selv i å humre ganske godt .....

Jeg passerte et sted som het ASK og etter en kilometer, stod det et stor skilt i veibanen - "FOR". Nå har det seg vel slik at norske bønder ikke akkurat går i spinn over detaljer som for eksempel dette lille tegnet ^,  så "FOR" betyr "dyre-mat" i denne forbindelsen. En kilometer senere stod det et nytt stedsnavn-skilt; HOPE ............

Veien jeg kjørte på var ganske sliten og vegvesenet burde for egen samvittighets skyld ha stått og delt ut nyrebelter, og jeg tenkte med med selv; hva hvis en engelskmann kom på disse skraklete veiene og får med seg stedsnavnene; ASK FOR HOPE!!! De ville garantert gruet seg for å kjøre videre! Kanskje det kunne bli tatt opp som en hemmelig, og kodet melding og tenkt hvordan blir kvaliteten på veien videre - med den meldingen! Nei gutta, vi snur og tar neste Europavei istedet!!!

Her er litt bilder fra kjøreturen, det er flott på landet!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar