lørdag 27. oktober 2012

Hjeeeeelp!


Hjelp ... jeg har kjøpt ny mobil!!! Det er ikke "bare-bare" å skifte mobil - egentlig burde man ha en uke med opplæring! .. og siden den jeg hadde var skikkelig gammel - ca. 3 år! - har ting endret seg drastisk siden dengang da! Mobiler er blitt følsomme - jeg vil nærmest si overfølsomme og stressende!

Den nye mobilen låses opp ved at jeg stryker den kjærlig over forsiden - hvorpå den gjør om forside-bildet til en drømmeaktig, flytende masse og sakte men sikkert kommer jeg frem til menyen for tjenester. Jeg er så fascinert av den starten at jeg nesten sovner!!! Man blir faktisk så i det drømme-aktige at jeg merker at bevegelsene min blir langsommere!!!

I starten tenkte jeg at det sikkert skulle gå greit å gå fra en gammel LG (design-telefon må vite) til en alminnelig telefon som "alle" har. Jeg skulle snart merke at det ikke var så enkelt .... en telefon er jo ikke lenger til å bare ringes med - så det var en del jeg måtte ta stilling til i forbindelse med ting jeg ikke forstod et pipp av!!!


Mobilbruken av denne telefonen er nærmest bygget opp over et mønster av bevegelser, så når den uten mine trykkinger, plutselig ringte noen eller slo seg av eller skrudde på kameraet eller satte igang en videosamtale med noen jeg absolutt ikke ønsket å videodere med ... ja, så forstod jeg itteno!!!

Bruksanvisning!!! ... tenkte jeg, og lette i boksen ... men nei, svært sparsomt ... der sto det beskrevet over to sider hvordan man skulle slå på vidunderet og ellers at den ikke trivdes så godt sammen med nøkkelknipper!!!!

OK, jeg gir ikke opp - sånn helt uten widerøe - og begynte å teste ut forskjellige bevegelser; og for å dele med dere som enda ikke har kjøpt dere en av disse banebrytende, teknologiske vidunder'ne - følg med nå; for her kan dere lære mye om hvilke(n) posisjon(er) man skal innta for å foreta de forskjellige oppringninger! Merk at telefonen alltid skal holdes i venstre hånd og sørg for at fingeren ikke klisser til fotolinsen!!!

Aller først, litt oppvarming:
Roter 10 ganger og husk at stripen i buksen skal være snorrett!


Bevegelser for å ringe din mor/svigermor:
Mobilen kan i dette tilfellet tillates å holdes mellom storetå og nabotå...

For å ringe reisebyrået:
Her er det tenkt en kombinasjon av diskos og flyvende bevegelser...

 For å ringe inn en klage til kundeservice:

Legg merke til at bevegelsen skal være preget av maskulinitet og styrke!

 For å ringe jobben for å rapportere en "3-dagers":

Denne krever innlevelse og konsentrasjon..... Må gjøres med overbevisning!

Når du skal ringe et kommunalt kontor:
Her vektlegges god balanse og kreativitet - bevegelsen skal også gjøres med en viss tålmodighet ...

Når du skal ringe havnevesenet:

I dette tilfellet bør man være en symbiose av mann og kvinne under oppringningen. Havnevesenet er fremdeles relativt mannsdominert!
Jeg har sikkert mange bevegelser igjen å lære, og når jeg her om dagen sto på fortauet og skulle ringe til mattilsynet, må jeg ærlig innrømme at jeg funderte på hvilken bevegelse det måtte være, så jeg forsøkte å stå på tærne samtidig som jeg satte meg på huk og gjorde bevegelser som om jeg tok ut en svær halloween-kalkun ut av ovnen, men jeg kom ikke igjennom .... men fikk til gjengjeld kontakt med en uteligger som synes dette så svært interessant ut idet han flanerte forbi med alt han hadde i en liten sportsvogn - han kunne dessverre heller ikke hjelpe ....  så å ringe dit - er fremdeles en gåte for meg! Jeg tar gjerne imot "oppskriften" ... he he he ....

Men så var det Halloween da! Jeg liker det ikke ... ikke de stygge gresskarmennene som gliser mot meg med ild i hodet, ikke barna som fantasiløst er trukket i Nille-drakter og tigger godteri (her har vi ikke det - for vi fører en sund livsførsel ... og har vi godteri - er det til oss selv - TENK!!), - det er definitivt et par skikker jeg gjerne kunne vært foruten ..... men jeg er heldigvis ikke allergisk mot egg!


Jeg er helt sikker på at, hvis jeg bare finner ut av rette bevegelse, vil mobilen også kunne pulverisere hekser og draculaer som ringer på døren om noen dager ... lurer på  hvilken bevegelse jeg skal gjøre da jeg.... ???? Det må jeg finne ut av!!!..... straks!!!

 


En god mobilhelg ønskes alle og kanskje burde vi være glade for at disse nye mobilene får flyttet litt på sjelettet og det vi har hengt på det!!!  Vyrdsamt fra redaktrisen i Skipperhuset ......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar