lørdag 18. august 2012

Jeg slår rot ..... !!!

Sjokkbeskjed; ....  på dagen jeg skulle gå over i fast ansettelse fikk jeg beskjed om at de allikevel ikke kunne ansette meg. Hva som skjer, inni hodet, i det øyeblikket er ikke godt å si - det føltes ut som om jeg ble skutt ut i verdenrommet og alt rundt meg ble svart ..... eller kanskje gulvet ble hurtig skjøvet vekk under meg og jeg sank .... Det er i alle fall en merkelig følelse når man dagen forinnen er blitt forsikret om at alt er iorden...  Det eneste jeg maktet den dagen var å kjøpe poteter!!!

Nå, 14 dager etter er jeg fremdeles litt shaky, men "tiden leger alle sår" heter det jo, og jeg velger å tro på det!

Nå går dagene med til å finne en rutine og å få noe ut av dagen ...
Det er skremmende lett å bli sittende og henge foran Mac'en .... Facebooke, surfe på Internett, sende mailer eller drive billedbehandling,  men jeg forsøker å tvinge meg til å gjøre andre ting også ....

... så derfor har jeg valgt å fokusere på høy "house-wife-faktor" og det har resultert i storproduksjon av chili-syltetøy, - noe vi falt pladask for på Jamies Italian i England i sommer, baking, storrengjøring, utrenskning i klesskapet, håndarbeid på høyt plan (les strikking i vikingemønster) og planer om oppussing .... Jeg skulle ha sortert et helt gjesterom fullt av tørt, ustrøket tøy, tørket støv av de mange hyllemetrene med bøker - skulle også ha lest flere av bøkene når jeg tenker meg om - ...


Det store spørsmålet er om jeg punkterte den siste dagen på kontoret ... for energien er lekket ut!

Det er nå jeg har tid, men jeg er helt tom!!!! .... og sitter jeg her mye lengre nå, er jeg redd jeg slår rot!!!! Kan man bestille en innsprøytning med energi - i tilfelle bestiller jeg to overdoser med en gang!

My first, my last and my everything er i og for seg greit fornøyd med situasjonen ... han har sjelden fått så intrikate middagsretter servert på en helt alminnelig hverdag ... men det er klart .... når krybben er tom bites hestene ... så jeg håper snart det kommer ridende en prins på en hvit hest med et skikkelig godt jobbtilbud! DET ville få røsket meg opp med røttene og kanskje jeg da til og med ville bli så inspirert at jeg kom igang med å trene også...... ?!?!

Jeg biter meg fast i deg gode gamle uttrykket om at "Undrenes tid er ikke forbi"! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar